dinsdag 27 november 2012

Onverwachte uitgaven.



Na het zorgvuldig ingeplande sinterklaasaankoopmoment van het jaar en het bereiken van een mijlpaal op mijn spaarrekening, dacht ik het helemaal voor elkaar te hebben. Maar, het 'YES YOU CAN!' kwam nog niet in mijn gedachten op voordat ik voor twee hele, fijne, leuke en gezellige verrassingen kwam te staan.

Nu had ik al wel berekend dat die lekke band bij de fietsenmaker vast niet voor niks gemaakt zou worden. Dat kleine beetje hoop dat hij dat wel zou doen, was al helemaal vervaagt toen ik aan kwam zetten bij de kassa en er doodleuk stond: €39.45

"Hoe kan het dat een band verwisselen zo duur is?"
"Je trappers waren kapot, als je er twee keer mee gefietst had, waren ze afgebroken en had je behoorlijk hard op je plaat gegaan, dus ik heb er maar nieuwe opgezet. En o ja, de batterijen van je fietslampjes waren ook leeg dus die heb ik ook maar vervangen."

...

Het leed was geleden. De schade onherstelbaar. Mijn bankrekening huilde en ikzelf bijna ook. Met pijn in m'n hart duwde ik de pinpas in het apparaat, typte mijn pincode in en hoorde drie keer gebliep omdat de transactie was gelukt. Ik geloof dat mijn hart minder hard huilde toen mijn parkiet doodging.

Daarna moest ik m'n lenzen ophalen, die gelukkig eerst 7.50 goedkoper bleken te zijn. En moeder betaalt ze, dat is dan wel weer een feestje.

Na deze schok te hebben overleefd, dacht ik dat deze maand niets meer fout kon gaan. Maar, jawel, de woorden 'YES YOU CAN' kwamen weer in me naar boven of het volgende drama gebeurde: barsten in mijn ID-kaart.

Aangezien ik naar Londen ga eind volgende maand, heb ik dus wel een ID-kaart nodig. En geen ID-kaart die op springen staat en die midden in Londen breekt waardoor ik nooit meer uit Engeland kom en daar onvrijwillig moet gaan werken in een horecabedrijf en uitgebuit word en op straat moet slapen. Liever niet.

Dag, €40,- voor een nieuwe ID in de maak. En dag, €10,- voor het maken van pasfoto's aangezien ik die niet meer had.

Dit is duidelijk niet mijn week.
http://memeblender.com/wp-content/uploads/2012/02/funny-meme-comic-folding-cool-things-out-of-money2.png

1 opmerking:

  1. ik heb zelf een probleem meegemaakt met diefstal, eerst een uur op het bureau gezeten, daarna dus wel naar huis vanuit school, maar jha geen OV kaart en dat zelf reizen word niet vergoed, ik heb gelukkig maar 2 dagen zelf moeten betalen maar dat was wel 26,50 per dag voor de trein en 7,50 voor de bus. daarnaast was ook mijn ID kaart weg, deze was opgegeven als vermist, en dan krijg je inderdaad het verhaal, 40 euro, maar omdat ie als vermist was opgegeven kwam er dus nog 20 euro bovenop.

    dus dat was 128 euro weg voor 2 dagen reizen en id kaart aanvragen.

    Nou kwam ik laatst in de trein iemand tegen, die beetje verstand had van betalingen enzo. Die zei, google eens even voor een Breekfonds, dit is voor onverwachte uitgaven voor studenten die het geld dus eigelijk niet hebben of niet direct kunnen missen wegens lager inkomen. Ik ben zelf bij een bureau bij mij in de buurt geweest en hebben gemeld dat ik zolang ik de kaartjes en de rekening van het ID-kaartje had, ik het gewoon kon terug krijgen via het breekfonds.

    Ik hoop dat je zelf ook iets kunt vinden hierover en daarmee een groot deel van de kosten terug kan krijgen.

    M.v.g. Joris Briels

    BeantwoordenVerwijderen