zondag 11 november 2012

Doel: gat in hand dichtmaken

Laat ik maar met de deur in huis vallen: ik heb niets te klagen qua geld. Ik woon nog thuis, heb een leuke (goedverdienende) baan, kan kopen wat ik wil en kan avonden hebben waar ik mijn geld uitgeef aan alcohol.

Ik hou van make-up, vooral van het duurdere segment. De kwaliteit is naar mijn idee veel beter en het maakt me geen reet uit dat die ene lipstick €18,- kost. Limited editions van de Kruidvat zijn ook erg leuk dus die moet helemaal gekocht worden.

Maar ik ben het zat; ik wil naar Amsterdam en daar wonen. En daar kan ik niet meer een lipstick kopen van €18,-, daar kan ik geen €50,- uitgeven aan drankjes en kan ik niet meer een middagje borrelen met vriendinnen en uitkomen op een rekening van €68.70. Het is klaar.

Vanaf nu gaat het anders: ik ga het gat in mijn hand dichtnaaien. Hand op de knip, geld op de spaarrekening.  Buiten mijn nicotineverslaving, het moet nog wel een beetje leuk blijven. Elke week post ik een excelbestand online met wat ik deze week heb uitgegeven (en wat er is binnengekomen), een post met tips voor make-upfreaks zoals ik en een post met waar ik tegenaan loop.

Te beginnen vanaf nu.

1 opmerking:

  1. https://www.mint.com/
    Miss dat deze app je een beetje op weg helpt. En ik kan het niet laten. Roken is wel het eerste wat ik zou indammen (A)

    BeantwoordenVerwijderen