donderdag 22 november 2012

O, jij action.

Sinterklaastijd: mijn jaarlijks terugkerende ramp. Als klein meisje vond ik het uiteraard geweldig, tegenwoordig krijg ik niets meer in mijn schoen en wordt er verwacht dat ik als lieftallige dochter/zus/schoonzus wel met een tas/zak pepernoten en cadeaus aan kom zetten.

En laat daar nou net het probleem in zitten: geld heb ik wel, zin om het uit te geven niet want ik moet sparen. Dus de jaarlijkse jacht om zo goedkoop mogelijk cadeaus te scoren waar mijn lieftallige (aangetrouwde) familie nog wat aan heeft was weer geopend.

Te beginnen vandaag.

Aangezien deze blog om geld draait zou ik normaal zeggen: 'dit heb ik gekocht voor zoveel', alleen het risico dat de lieftallige (aangetrouwde) familie meeleest is groot. En op 22 november al weten wat je op 5 december in je schoentje vindt: wordt niet gewaardeerd.

Dus, het moment dat ik uit mijn werk kwam, de bus had gepakt en bedacht: 'laat ik dat vandaag maar eens doen', was daar. Toen heb ik alleen wel een kwartier op de trein naar Hoofddorp moeten wachten want die had zoals gewoonlijk weer vertraging. Maar mijn blog gaat over geld, niet over de NS, die frustratie bespaar ik jullie daarom maar.

Gelukkig was daar de Action in Hoofddorp. Jij vieze verleidster. Met je veel te goedkope prijzen waardoor ik veel te veel in mijn mandje gooi. Uiteraard was het net zo'n dag dat ik 'toevallig' wel een nieuwe mascara, parfum en conditioner nodig had.

En na deze inleiding van vijf alinea's is daar het daadwerkelijke onderwerp: ik zwicht voor te goedkope prijzen.

Dit is toch niet grappig meer? 

Het geval wilt dat de Action hetzelfde is als een hele foute jongen: je moet er niet in (of op, hoe je het wilt zien) komen en toch; kan je niet uit zijn buurt blijven. En dus ga je met hem mee naar huis. Of de spullen van de foute jongen/Action. Dus nu heb ik tissues met panterprintverpakking (want dat is vast handig), twee mascara's (want die had ik nog niet), een conditioner (want die halfvolle fles die nog in de badkamer staat is vast morgen op), een ketting met een kruis (misschien wordt ik toch een keer Christelijk, je weet het niet), een wijnrode panty (stiekem is die van de Primark, maar die heeft hetzelfde principe) en een set met reisflesjes voor in het vliegtuig (die had wel echt nodig voor Londen). Als laatste nog een hele mooie bloemetjesshopper van de Action zelf, want met al die overige spullen die ik had gekocht paste het niet meer in mijn gewone hutkoffer.

Totale schade van vandaag: €16.77.Gelukkig heb ik geen soep gegeten op werk, dat compenseert toch weer iets.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten